Classic Photo

 

MZ ES250/2 Trophy 1972

Główna nagroda do wygrania w konkursie 2 grudnia podczas OldtimerbazaR’u w Sosnowcu.

Sokół 600

Sokół 600 to bez wątpienia najlepszy polski motocykl wszech czasów z czterosuwowym silnikiem. Silny, zwrotny, szybki i łatwy w obsłudze. Szkoda tylko, że Sokołów w Polsce mamy niewiele.

Zündapp K500

K500 pochodzi z wysypu modeli roku 1933. To był niesamowicie bogaty ofertowo rok dla marki Zündapp. Można śmiało stwierdzić, że rok 1933 zdecydował o sławie firmy i jej produktów. Projektowanie Zündapp’ów z silnikami typu boxer […]

Ariel 350 z 1951 roku

Doskonały w prowadzeniu, szybki i zwrotny. W porównaniu do naszego Junaka łatwiejszy w prowadzeniu i mniej męczący dla rąk, gdyż drgania nie są tak dokuczliwe jak w naszym motocyklu.

Honda CB400 Four

Klasyka – Honda Four. Kultowy motocykl, o którym marzyliśmy, marzymy i będziemy marzyć. Lekki i dynamiczny w doskonałym stanie zachowania.

Motorynka model 301 z silnikiem 023 z 1988 roku

Wspaniały jednoślad – dzisiaj już kultowy – w którym i mali chłopcy i duzi mężczyźni bywali zakochani. Poręczny, doskonale skrętny, ergonomiczny, ekonomiczny, łatwy w garażowaniu i eksploatacji. Model 301 to ostatnia motorynka po M1 (1978-1979), […]

Żak MR2 rocznik 1963

Ryś był za drogi, skonstruowano Żaka. Piękna linia tego mopedu urzeka, jest ponadczasowa. Poręczny i śliczny pojazd doskonale radził sobie w ulicznym zgiełku, podobał się nabywcom i wzdychającym na jego widok pieszym. Niestety – w […]

SHL M04 wersja kielecka

Nasza klasyczna SHL’ka, która rozpoczęła wespół z Sokołem 125 polską powojenną historię motoryzacji. Pierwsza SHL’ka jak i Sokół 125 powstawały w Państwowych Zakładach Samochodowych w Warszawie, niebawem SHL’kę produkowano także w Kieleckich Zakładach Wyrobów Metalowych. […]

Ryś 1961, 49,8 ccm – moped z Wrocławia

Był drogi, nawet bardzo drogi – 6.500,- zł!, gdy WFM’ka kosztowała 7.000,- zł. Nie mógł się więc utrzymać na rynku. Był nowoczesny: teleskopy z przodu, z tyłu wahacz z ukrytą za osłoną sprężyną. Ekonomiczny, niezawodny, […]

BMW K100 RS

BMW K100RS – nie wszyscy lubią serię motocykli BMW z leżącymi silnikami odpowiednio trzy i czterocylindrowymi. Jednak każdy zmienia zdanie, gdy siądzie za kierownicą i sprawdzi jak dynamiczny jest silnik i jak miarowo pracuje. Można […]

Zündapp K500 Wehrmacht

Model K500… …to najpopularniejszy, najczęściej spotykany dzisiaj militarny Zündapp. Oznaczenie K500 zawiera informację: K – Kardan i 500 – klasa pojemności – dokładnie pojemność skokowa wynosiła 498 ccm. K500 był motocyklem tak cenionym, że gdy […]

IŻ49

Nieśmiertelny IŻ49, potomek DKW NZ350

Velocette KSS 350

Nowość! Velocette z wałkiem królewskim. Silnik z pojemności 360 ccm kręci 19 KM i rozpędza ten bolid do prędkości uzyskuje 145 km/g! Lekka maszyna (120 kg) doskonała w prowadzeniu, zwinna i skrętna. Znana z sukcesów […]

BMW R57, 18 KM, 494 ccm, 1929

Potężny sportowy motocykl, piękny i dostojny, a zarazem szybki, bardzo szybki 115 km/h (!) na filigranowej, acz mocnej rurowej ramie. Klasyka BMW! Artykuł w Automobiliście już w styczniowym (2018) numerze, film wkrótce.

Sokół 600

Nasz bez wątpienia najlepszy polski motocykl z silnikiem czterosuwowym.

Nimbus

Rzadko spotykany motocykl, wytrzymały i niezawodny. Po raz drugi pojawia się w OldtimerbazaR’ze. Poprzedni mieliśmy kilka lat temu, zobaczcie. Ten, który mamy teraz jest w pełni funkcjonalny. Rejestracja na żółte blachy.

WSK M06 B3

Nasz piękny klasyczny motocykl po renowacji przeprowadzonej z zachowaniem dużej ilości oryginalnych części. Zachowała się „katedra”, korek wlewu, logo i „125”, boczne osłony, tabliczka znamionowa, napęd licznika, bagażnik z „rzemiosła”, oryginalne felgi, dokumenty! Felgi były […]

Sokół 600 z wózkiem

Sokół 600 z wózkiem bocznym, galeria zdjęć:

Harley-Davidson model W z 1920 roku

W drugiej dekadzie minionego wieku na trasach wyścigowych w Europie dominowały jednoślady marki Douglas z charakterystycznym leżącym wzdłużnie silnikiem. Klasyczne V-twiny Harley-Davidson’a mimo niewątpliwych zalet nie znajdowały nabywców wśród kierowców wyścigowych. Arthur Davidson podjął decyzję […]

NSU 201OSL – metamorfoza

NSU 201OSL przed i po renowacji. Tylko cztery zdjęcia, ale mnóstwo wrażeń!

Standard 200 z gaźnikiem Zenith!

Niedawno oglądaliście rzadki i interesujący technicznie motocykl Standard Kobold Block: Teraz mam dla Was nową niespodziankę – kolejny Standard 200

BMW R35

BMW R35 pieszczotliwie zwany osiołkiem. Niezawodny i prosty w obsłudze. Doskonały do codziennej eksploatacji zarówno miejskiej jak i turystycznej.

WFM M06 1961

Zgodna numerycznie WFM’ka z 1961 roku:

SHL M11W 1968

SHL’ka z silnikiem Wiatr zgodna numerycznie:

WSK M06Z 1959

WuEsKa Zetka z 1959 roku zgodna numerycznie:

WSK M06 1958

WuEsKa z 1958 roku zgodna numerycznie.

Douglas 2-3/4 H.P. – brytyjski ścigacz z 1920 roku

Charakterystyczny dla brytyjskich motocykli marki Douglas układ silnika kojarzony jest – i to słusznie – z wyścigami. Silniki były niezawodne, a osiągi doskonałe. Magia Douglasa była tak wielka, że nawet Harley-Davidson w 1917 roku wprowadził […]

NSU Konsul

Duży, ciężki krążownik. Patrząc na jego sylwetkę dostrzegam podobieństwo do naszego Junaka. Dostojny, z potężnym silnikiem o klasycznej angielskiej linii. Zapraszam na film o NSU Konsul.

Puch 250 z 1930 roku

Dobra baza do przeprowadzenia odbudowy doskonałego w prowadzeniu Puch’a 250. Lubiany był za dynamiczny 6 konny silnik i często używany w sporcie. Warto zwrócić uwagę na umiejscowienie prądnicy.

Puch 200 z 1939 roku

Puch 200 z 1939 roku – doskonała baza do rozpoczęcia kompletacji pojazdu. Zachowała s~ię tabliczka znamionowa pojazdu i logo po obu stronach ramy. Na błotniku pozostałości oryginalnego zdobionego napisu Puch 200. Silnik w oryginalnym stanie […]

Puch 200 z 1938 roku

Kompletny i wyjątkowo dobrze zachowany dwutłokowy Puch 200. Ten motocykl zachował się wręcz w niewiarygodnym stanie. Taki stan pojazdu to wielka rzadkość. Zgodnie numeryczny jednoślad z wieloma oryginalnymi detalami, których próżno szukać w motocyklach, które […]

Puch 350 GS

Piękny klasyk w końcowej fazie kompletacji. Ten kultowy motocykl marki Puch był uczestnikiem II Wojny światowej. Tabliczka znamionowa pojazdu ma wybitą sygnaturę jednostki wojskowej do której przynależał. Pojazd jest zgodny numerycznie co stanowi dodatkową atrakcję […]

Sokół 600

Piękny i potężny Sokół 600 – najlepszy polski motocykl. To stwierdzenie nie pozbawione jest racji. Potężniejszy Sokół 1000 sprawdzał się podczas jazdy w zaprzęgu. Bez wózka bocznego stawał się trudny do prowadzenia. Sokół 600 w […]

BMW R4 – 1935 rok – seria 4

BMW R4 Klasyka gatunku – niezawodne, silne i wytrzymałe R4. 14 KM i olbrzymi moment obrotowy pozwalający na jazdę po piasku i błocie. Niezapomniany tembr silnika. Potężna maszyna nieodwracalnie związana z potęgą BMW w III […]

NSU 201 OSL z 1934 roku

Wspaniałe znalezisko. NSU 201 OSL. Piękny materiał do renowacji. Niewielkie braki. Motocykl w takim stanie w dzisiejszych czasach należy nazwać ekstremalnie rzadkim. Wkrótce film o tym jednośladzie, a dzisiaj dla przypomnienia informacji o pojeździe oprócz […]

Standard Kobold Block 200

Jest tak piękny, że aż trudno uwierzyć, że stworzył go człowiek!

A.J.S. M2 – 9,96 h.p. 996 ccm

Potężny A.J.S. klasy 1000 ccm. Elastyczny i silny silnik rozpędza ten jednoślad do 115 km/h. W prowadzeniu stabilny i ergonomiczny – pewny „Brytyjczyk”.

ARDIE RZ 204 Prinz

ARDIE RZ 204 Prinz to bardzo rzadko spotykany motocykl. Szkoda, bo zachwyca nie tylko piękną linią. Jest doskonały w prowadzeniu, ergonomiczny i jak na dwusetkę szybki i dynamiczny.

WFM Osa M52 z 1963 roku

Osa – ten skuter do dzisiaj urzeka nas pięknem. Może nawet dzisiaj – w zalewie masowej produkcji skuterów mdłych i obłych – robi na nas większe wrażenie niż dziesiątki lat temu. Zobaczcie ten zwrotny i […]

Monet & Goyon, 1949, 98 ccm Villiers S3

Piękna linia „malucha”. Wdzięk motocykli z dawnych lat jest ponadczasowy. Nieśmiertelny i niezawodny silnik S3 Villiersa dawniej i teraz daje kierowcy pełnię satysfakcji z jazdy.

Triumph B 125, 4,2 KM, 122 ccm, 1949

Bardzo zaawansowany technicznie silnik tego pojazdu zadziwia nas nawet dzisiaj. W jaki sposób udało się osiągnąć ponad 4 KM mocy z tak niewielkiej pojemności silnika? Zasługa tkwi w finezji rozrządu. Zamiast tłokowego zastosowano drążony wał […]

Zündapp K500

Zündapp K500 już jeździ. Wkrótce zobaczycie film o tym jednośladzie. Dzisiaj kilka zdjęć.

Stoye – wózek do Zundappa K500

Wózek Stoye zwany przecinakiem.

Rudge Ulster

Potężna brytyjska maszyna na której w okresie przedwojennym sportowcy święcili triumfy. Także my – Polacy – mieliśmy kierowców jeżdżących na tych motocyklach. Motocykle Rudge w przedwojennej Polsce były znane i nie bez przyczyny poważane. Część […]

Harley-Davidson JD 1200

Kultowy motocykl model JD – używany przez wojsko, policję, pocztę, straż pożarną i osoby prywatne. Wspaniały w prowadzeniu, lekki, zrywny, poręczny. Dawniej szanowany, dzisiaj pożądany!

Junak M07 z 1959 roku

Taki Junak to jak szóstka w Lotka! Oryginalny M07. Próżno szukać dzisiaj takich znalezisk. Zwróćcie uwagę, że motocykl jest zgodny numerycznie z zachowaną oryginalną tabliczką znamionową.

9•86 h.p. B.S.A. Model G25 Colonial

Ta perła, którą widzicie na zdjęciach to prawie dwu i pół metrowa „besa” Colonial. Takimi maszynami w połowie lat dwudziestych jeździli brytyjscy koloniści afrykańskiej Gambii, Kenii, Nigerii, Rodezji, Ugandy, amerykańskich Bahamów, Barbadosu, Hondurasu, Jamajki, a […]

DKW Luxus 300

Ten model zawsze wzbudzał zainteresowanie i podziw. Czy to za sprawą niezwykłego wyglądu ze zwracającym uwagę czerwonym zbiornikiem, czy za sprawą wyjątkowej lekkości pojazdu? Każdy z nas może znaleźć w tym modelu coś innego, ale […]

AWO 425

Od dawna pisaliście do mnie prośby, bym opowiedział o AWO. Przedstawiam zatem długo oczekiwaną premierę filmu o tym wspaniałym motocyklu. Wielu z nas łączy z nim wiele miłych wspomnień, a pewnie dla wielu takie wspomnienia […]

D-Rad R9 1928-1930

Motocykl w prowadzeniu jest poręczny. Początkowo jedyną trudność sprawia regulacja prędkości dźwignią – motocykl nie ma obrotowej manetki – ale szybko można się niej przyzwyczaić. Hamulce są dobre. Zaskoczony jestem nadsterownością pojazdu w zakrętach. Może […]

JAWA 175 Villiers z 1933 roku

To WIELKIE szczęście zdobyć w dzisiejszych czasach przedwojenną JAWĘ, a wręcz nieprawdopodobne by tak rzadki model jak 175 Villiers! A jednak! Wyprodukowano kilkadziesiąt sztuk zastępując tańszym, opartym na własnej produkcji silniku modelem 175 Standart. Na […]

FAVOR 250

Rzadka francuska marka. Ciekawostką jest brak hamulca w przednim kole. Zamiast niego aż dwa hamulce bębnowe w tylnym kole – jeden sterowany stopą, drugi dłonią. Zwróćcie uwagę na zbiornik oleju umieszczony pod siodełkiem. Ma u […]

DRESCH 500 Monobloc

DRESCH 500 to na wskroś nowatorska i nowoczesna konstrukcja motocykla, która wdniu swej premiery w lipcu 1930 roku potrafiła zachwycić wszystkich entuzjastów jednośladów. Motocykl zaprojektował Pierre de Font-Réaulx, który nad tym projektem pracował od 1928 […]

ROMET – Motorynka z 1983 roku

Wspaniale zachowana pomarańcza. Ze śladami wpływu czasu, ale bez śladów eksploatacji. W pełni sprawny przepiękny zabytek techniki, który wywołuje wspaniałe emocje i przypomina młodzieńcze lata. Z dokumentami do rejestracji!

SHL M04 – 1953 rok

SHL M04 – wersja warszawska z 1953 roku. Wspaniały, niezawodny, nieznacznie tylko zmodyfikowany silnik DKW RT125 spowodował, że nasi przodkowie po prostu oszaleli na jej punkcie. Była obiektem marzeń i pożądania. Była pomostem do Europy. […]

Rudge Sports Special 493 ccm, 23 KM

Pisałem o Rudge Sports Special w sierpniowym (2014) Automobiliście. Archiwalne egzemplarze miesięcznika można u naz zamawiać. Wysyłamy je za pobraniem.

BMW R12, 1935-42, 18 KM, 745 ccm

Premiera przygotowana specjalnie na czerwcowy OldtimerbazaR – piękny i niezawodny, dostojny i prestiżowy, dumny i niezłomny – BMW R12

Czterozaworowy Rudge

Kolejna premiera – tym razem z najwyższej półki. Brytyjski Rudge – sportowy bolid. Mieszanka doznań optycznych: chrom, czerń i czerwień, oraz technicznych: czterozaworowa głowica, two port, niezniszczalne sprzęgło i rewolucyjna skrzynia biegów. W przyszłym tygodniu […]

WSK M150, 149 ccm, 6,5 KM

WSK M150 jest rzadko spotykana, bo wyprodukowano w 1960 roku niewiele egzemplarzy tego ciekawego motocykla. Ciekawego, bo Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku w ramę modelu M06-Z zamontowała w miejsce silnika S01 o pojemności 123 ccm […]

NSU 501 OSL, 22 KM, 125 km/h

Flagowy motocykl NSU produkowany w latach 1935-1939. Sprzedano 7.997 sztuk. Używany na frontach II Wojny Światowej jako pojazd kurierski dzisiaj jest dużą rzadkością.

Ariel 500 Sloper typ SF.31

Motocykl Ariel Sloper produkowany był w trzech typach: SB – z silnikiem sv 557 cm³, 13 KM, 105 km/h (1931-1932) cena 52,-£, SF – z silnikiem ohv 498 cm³, 18 KM, 125 km/h (1931) 55,- […]

Indian Scout z 1930 roku.

Duża rzadkością w dzisiejszych czasach jest pozyskanie na cele restauracji zabytkowego pojazdu, który przez ponad 80 lat nie poddał się zniszczeniom, które potrafią zadać ludzkie ręce. Z przyjemnością przedstawiamy Indiana model Scout, który dotrwał do […]

Zundapp KS600, 145 km/h !!!

Model KS600 to jeden z najszybszych… …seryjnie produkowanych przedwojennych niemieckich motocykli. Rozpędzał się do 145 km/h dorównując pod względem prędkości modelowi R66 (1938-1941) firmy BMW. Nie zdążył on jednak zyskać należnej mu cywilnej sławy.

Honda Gold Wing GL 1100, 1085 ccm, 83 KM

Model 1980. Wygodny i szybki. Jednoślad na którym trudno się zmęczyć. Komfortowy. Klasyczna linia typowego cruisera. Potężna moc i dostojna waga (nieco ponad 300 kg!) mimo sędziwego wieku pozwalają zostawiać w tyle typowe przecinaki przy […]

AJS 350, brytyjska gracja i smak

Chwilowo tylko kilka zdjęć zapowiadających ten jednoślad.

Wanderer Typ G, 183 ccm, 1926-28

Rolls Royce na dwóch kołach – czyli Wanderer. Produkowany był w katach 1926-1928 w wersji 2 zaworowej. Prezentowany na zdjęciach to specjalna wersja 4 zaworowa. Wspaniałe dzieło sztuki technicznej!

Triumph S350, 346 ccm, 12 KM, 1937

Triumph S350 był produkowany tylko przez dwa lata: 1937 i 1938. Był szybki. Silnik dwusuwowy o mocy 12 KM rozpędzał ten ważący 135 kg motocykl do prędkości 110 km/h. Literka „S” w oznaczeniu sugerowała Sport, […]

DKW RT 125/2a, 1952, 123 ccm, 6,4 KM

Duch DKW w Polsce jest zauważalny do dziś. Niezwykle udany model RT 125 zaprojektowany i dopracowany przez Hemana Webera, a wprowadzony na rynek w 1939 roku stał się wzorem dla naszej powojennej jednośladowej motoryzacji. Miał […]

IFA BK 350, 343 ccm, 19 KM

Znana dzisiaj wszystkim, kiedyś była niedościgłym marzeniem. Ilu z naszych ojców i dziadków marzyło o tym, by przesiąść się z naszych rodzimych WSK czy WFM na pachnącą zachodem IFĘ?

NSU-D 351 OSL, 346 ccm, 18 KM, 115 km/h

Przedstawiamy zdjęcia motocykla NSU 351 OSL w wersji z rurami biegnącymi dołem, częściową osłoną łańcucha i odkrytymi zaworami. Na zdjęciach z prospektów reklamowych zobaczcie inne wersje tego modelu. Wyjaśnienie wymaga wzór malowania w ognistej czerwieni. […]

1981, ROMET MR-2375, 49,8 ccm, 1,7 KM

Rewelacyjny muzealny stan – tylko 65 km przebiegu – w pełni kompletny z kartą gwarancyjną i dokumentem zakupu. Technicznie sprawny, a dzięki dokumentom możliwa jest jego rejestracja.

1987, ROMET – Ogar 205, 49,8 ccm, 1,7 KM

Wyjątkowy – w muzealnym stanie Ogar 205. Nie jeżdżony – raptem 370 km. To kolejny eksponat z reorganizowanej kolekcji, który trafia do sprzedaży.

1985, Romet model 100, 49,8 ccm, 1,4 KM

Dużą rzadkością jest spotkać dzisiaj prawie trzydziestoletni jednoślad, którym dotąd nikt nie jeździł. Taki właśnie jest ten Romet. Nabywcy był w ogóle niepotrzebny. Dla właściciela liczyły się wyłącznie kartki paliwowe, które dzięki posiadaniu motoroweru mógł […]

1952, NSU Konsul I 351 OS-T, 346 ccm, 18 KM

NSU Konsul – jednocześnie film i artykuł w lipcowym (rocznik 2013) Automobiliście. To ciekawy motocykl. Przedwojenny silnik w ultra nowoczesnej w latach pięćdziesiątych ramie. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie na filmie.

1959, SHL M06 T, egzemplarz pilotowy

Wspaniały, zachowany w oryginalnym stanie motocykl SHL M06 T z początku produkcji tego modelu. Tabliczka znamionowa ma jeszcze stare oznaczenie M06 U, a motocykl charakterystyczne dla modeli przejściowych M06 U  -> M06 T chromowane osłony […]

1936, NSU-D 201 OSL, 198 ccm, 8,5 KM

W Automobiliście nr 5/2013 zobaczycie naszą super premierę: NSU-D 201 OSL. Dodatkową ilustracją jest film o tym motocyklu, który zamieszczamy poniżej. Premiera filmowa: NSU-D 201 OSL – jednocześnie w prasie i na filmie. Zapraszamy na […]

Victoria model KR20, 198 ccm, 5 KM, 1931

Victoria KR20 z 1931 roku – to kolejny odrestaurowany w Pracowni OldtimerbazaR’u motocykl. Wprowadzony został do produkcji w końcu 1928 roku jako odpowiedź Victorii na zmienione 1 kwietnia przepisy, które kierowców zasiadających na jednośladach do […]

DKW E200, 198 ccm, 4,5 KM, 1927

Przedstawiamy wspaniale zachowaną DKW E200. Odkryto ją podczas rozbiórki stodoły, gdzie zakopana była pod sianem. Motocykl z przykręconą tablicą rejestracyjną, z tabliczką znamionową! Takie znaleziska są dzisiaj ogromną rzadkością. Jednoślad ma niewielkie braki, ale najważniejsze […]

1937, Sokół 1000, 995 ccm, 22 KM

Kolejny zabytkowy motocykl odzyskał swe piękno w Pracowni Restauracji Pojazdów OldtimerbazaR. Tym razem to zwany „polską legendą” Sokół 1000. Wielu z Was nie miało możliwości jeździć motocyklem tej marki. Ten film jest właśnie z myślą […]

2004, Honda CBR 125R, 125 ccm, 9,7 kW, 124 kg

Niezwykle popularna CBR125R z niewielkim przebiegiem 2.952 km, zarejestrowana i opłacona. Jej niewielkie gabaryty gwarantują doskonałe prowadzenie, a jednocześnie pozwoliły zachować niską masę ułatwiającą przejazdy zakorkowanymi ulicami. To właśnie dlatego mała CBR’ka jest popularna wśród […]

BMW R2 Seria 3, 198 ccm, 8 KM, 110 kg, 1934

Po nieudanym debiucie w postaci modelu R39 powrót singla do gamy modeli BMW został zainicjowany nową sytuacją rynkową. Czytelnicy Automobilisty wiedzą, bo wspominałem już o tym w kilku artykułach, że 1 kwietnia 1928 roku w […]

1938, BMW R23, 247 ccm, 10 KM, 135 kg

BMW: model R23. Wspaniale zachowany, odrestaurowany i zgodny numerycznie motocykl. Zarejestrowany na białych tablicach. Wszystko o konstrukcji i historii tego modelu zobacz na filmie. Szczegółowe zdjęcia detali zobacz na zdjęciach poniżej.

1936, Triumph TM 500, 496 ccm, 13 HP

Rzadko spotykany motocykl z Norymbergi. Potężny Triumph TM 500. Wygodny i prestiżowy jednoślad produkowany w latach 1932-36. Niezawodny i elastyczny silnik na licencji MAG zapewniał dynamikę i prędkość 100 km na godzinę.

1962, Junak M10, 349 ccm, 19 KM

Bardzo rzadko zdarza się dzisiaj, by motocykl mający już pół wieku za sobą przetrwał w stanie kompletnym i był w pełni sprawny. A tym bardziej nasz rodzimy Junak, na którym większość z nas uczyła się […]

1960, WSK M150, 149 ccm, 6,5 KM

WSK M150 jest rzadko spotykana, bo wyprodukowano w 1960 roku niewiele egzemplarzy tego ciekawego motocykla. Ciekawego, bo Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku w ramę modelu M06-Z zamontowała w miejsce silnika S01 o pojemności 123 ccm […]

1935, Triumph RL 30, 198 ccm, 6 KM

Triumph model RL30. W pełni oryginalny motocykl o doskonałych właściwościach jezdnych. Ergonomiczna pozycja jeźdźca, niezawodny i łatwy w obsłudze silnik, niewielka masa – 98 kg – to atrybuty tego modelu. Pojazd rozpędza się do prędkości […]

1937, Victoria KR9 Fahrmeister, 498 ccm

Wyprodukowany w zaledwie 596 egzemplarzach – dostojny, ciężki krążownik był pionierem rozwiązań technicznych. Zastosowano całkowicie zamknięty i pracujący w oleju łańcuch sprzęgłowy, szczelnie osłonięto łańcuch napędowy i zamontowano osłony boczne silnika. Dwa cylindry o łącznej […]

1934, Moto-Guzzi model PE 250, 250 ccm, 13,5 PS

Jeden z najpiękniejszych jednośladów w naszej kolekcji. Maszyna o której marzyli w latach 30-tych motocykliści o sportowym zacięciu, a o której dzisiaj marzą kolekcjonerzy i muzea. Mistyczna Moto-Guzzi w której łączy się doskonałość silnika z […]

BSA model B Round Tank, 250 ccm, 3,5 PS, 1924

Jeden z bardziej fascynujących motocykli. Zawdzięcza swoją sławę niezawodności, zwrotności i kształtowi baku, od którego pochodzi potoczna nazwa pojazdu. Wygodny w prowadzeniu, lekki, poręczny i łatwy w obsłudze wyznaczył na długo standardy budowy jednośladów. Pokazany […]

1960, Żak model MR2, 49,9 ccm, 1,8 PS

Motorower, którego produkcję zapoczątkowano we Wrocławiu. Jednoślad w rewelacyjnym oryginalnym stanie. Kompletny i w fabrycznym malowaniu. Pojazd w pełni sprawny, ergonomiczny i prosty w obsłudze. W tak idealnym stanie do naszych czasów przetrwało ich niewiele. […]

Nimbus model Spezial, 1953, 746 ccm, 22 PS

Motocykl w którym prostota konstrukcji osiągnęła apogeum. Konstruktor, a jednocześnie producent zrobił wszystko, by ułatwić wytwarzanie i serwis. Jednoślad, który zdominował rynek duński: armię, policję, pocztę i nabywców prywatnych. Pojazd, który można było zamówić sobie […]

1929, Victoria KR 20, 196 ccm, 9 PS

Victoria KR 20 – wspaniała klasyczna linia motocykla. Odsłonięte koło zamachowe i przecieki ze słabo uszczelnionej osi wału były powodem, że koło bryzgało olejem na jeźdźca skutecznie brudząc lewą nogawkę i lewego buta. Pojazd jest […]

1929, Göricke V.I., 194 ccm, 5,5 PS

Subtitles: Deutsch & English Göricke model V.I. to rzadko spotykany motocykl. Firma Göricke – potentat w produkcji rowerów tak jak i inni wytwórcy jednośladów zaczął składać motocykle. Mimo, że miały doskonałe parametry techniczne i użytkowe […]

1980, Dezamet 755, Motorydwan

Rzadko spotykana trajka – Motorydwan – Dezamet 755. Takim produktem Zakłady Mechaniczne Dezamet w Nowej Dębie starały się wkomponować w rynek transportu indywidualnego. Silnik własnej produkcji stosowany w motorowerach, skrzynia o ładowności 150 kg, wahacz […]

1965, ciągnik DZIK-2, 372 cc, 8,5 KM

Ciągnik jednoosiowy DZIK-2, doskonale zachowany i w pełni sprawny. Wyprodukowany w 1965 roku, ciężar 502 kG, ówczesna cena sprzedaży 23.3oo,- zł. Wspaniały egzemplarz, zgodny numerycznie w oryginalnym malowaniu. Producent: Gorzowski Zakład Przemysłu Maszynowego Leśnictwa. Ciągnik […]

1935, NSU model 501 TS, 494 cc, 11 KM

Największymi modelami NSU lat 30-tych były modele: 501 TS z rozrządem dolnym SV (side valve), 501 OSL z wałkiem rozrządu w głowicy OHC (over head camshaft), 601 TS SV i 601 OSL OHV. Nie były […]

1962, WFM model M06 125, 123 cc, 4,5 HP

Z przyjemnością przedstawiam wspaniale zachowaną WFM’kę. Jest oryginalna i nie wyeksploatowana. Większość połączeń śrubowych nietkniętych kluczem, oryginalne osłony gumowe, opony, niezużyte połączenie bębna koła z napędem – co najlepiej świadczy, że wskazanie licznika kilometrów w […]

Excelsior model Big Single, 810 ccm, 7 PS, 1913

Prezentujemy zdjęcia legendarnego modelu legendarnej marki – Excelsior. W 1913 roku ten motocykl był ekskluzywnym i bardzo drogim nabytkiem i wymownie świadczył o zamożności właściciela. W ramie zbliżonej budową i wymiarami do rowerowej zamontowano gigantyczny […]

1960, Simson model SR2E, 47,6 ccm, 1,8 KM

Jeden z ładniejszych mopedów lat sześćdziesiątych. Jego klasyczna linia przez lata była wzorcem dla projektantów, a i dzisiaj jest dobrze postrzegana. Odrestaurowany, zarejestrowany pojazd do codziennej eksploatacji.

1960, JAWA model 353, 248,5 ccm, 12 PS

Kto z nas nie zna tego modelu lub zagadki: Czarne na czerwonym jedzie po zielonym? W zasadzie tą następczynią Perak’a w prawie każdej rodzinie ktoś kiedyś jeździł. Wyprodukowano jej ponad 4oo tysięcy egzemplarzy, była popularna […]

Wanderer model 616, 616 cm3, 10 PS, 1920

i część 2 filmu Rolls Royce wśród samochodów cieszy się taką samą sławą jak Wanderer wśród motocykli. Jest tylko ta różnica, że Rolls Royce dalej spełnia nasze marzenia produkując kolejne modele, podczas gdy Wanderer przeinwestował […]

Zündapp Z 200, 198 cm3, 4,5 PS, 1929

Subtitels: Deutsch & English. Piękny i rzadki motocykl, a dodatkowo ze znaną historią. Został odnaleziony w stodole w Kotlinie Kłodzkiej, gdzie w przededniu wojny był ukryty pod sianem przez listonosza obawiającego się konfiskaty pojazdu. W […]

Royal Enfield, 348 ccm, 10 PS, 1927

Subtitels: Deutsch & English. Wytworna sylwetka i elastyczny niskoobrotowy silnik. Niezwykle wygodny z szeroką kierownicą. Doskonały motocykl o dobrych parametrach trakcyjnych. Pewny w prowadzeniu na zakrętach. I kto by pomyślał, że powstał prawie 100 lat […]

1988, CEZET model 175-487, 172 ccm, 15 PS

Bardzo rzadko, ale zdarzają się pojazdy, które z różnych powodów choć leciwe, nie były nigdy eksploatowane. Czasami to ostatni wyprodukowany model, który prosto z taśmy montażowej trafia do muzeum, innym razem ekstrawagancja kupującego lub jak […]

1938, Sokół 1000, 995 ccm, 22 PS

Niewiele było magii w polskiej motoryzacji, ale bez względnie magnetyzm Sokoła 1000 przetrwał do dzisiaj. Tylko nieliczni mają możliwość podziwiać w swojej stajni te piękne maszyny, a wśród nich tylko garstka posiada je w takim […]

1940, BMW R23, 247 ccm, 10 PS

Klasyczny jednocylindrowy BMW, majestatyczny i masywny. Dzięki niezawodnej konstrukcji i starannemu wykonaniu motocykl ten należał do niezawodnych i pewnych w eksploatacji jednośladów. Ten egzemplarz starannie odrestaurowany w naszej pracowni zachował wszystkie zalety eksploatacyjne i śmiało […]

Harley-Davidson JD, 1207 ccm, 18 PS, 1925

Niezwykle atrakcyjny motocykl o doskonałych właściwościach trakcyjnych. Uznany w armii, policji, poczcie i wśród indywidualnych nabywców. Restauracja tego pojazdu w naszej pracowni trwała pięć lat. Pojazd godny najlepszych kolekcji muzealnych.

Zündapp Rekord I, 198 ccm, 6 KM, 1931

Dzień 24 października 1929 znany jako Czarny czwartek, kiedy gwałtownie spadły ceny akcji na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (ang. New York Stock Exchange) przyjmuje się umownie jako początek Wielkiego kryzysu. Producenci luksusowych motocykli: BMW, NSU, […]

1930, DKW Luxus 300, 290 cm3, 6 PS

Subtitles: Deutsch & English DKW – to marka, która w okresie międzywojennym była potęgą. Nie tylko ilość wyprodukowanych jednośladów, ale i liczba nowych modeli wprowadzanych rokrocznie i parametry techniczne seryjnych motocykli były zawsze w czołówce […]



stat4u