Motoconfort to marka córka potężnej i znanej Motobécane powstała w celu zmniejszenia ryzyka ewentualnego nieudanego przedsięwzięcia produkcyjnego. Ale do rzeczy. W 1923 roku powstaje Ateliers de la Motobécane. Markę zakładają panowie: Abel Bardin, Jules Benezech i Charles Benoit. Produkowane przez nich lekkie, proste w budowie i tanie motocykle o małych dwusuwowych silnikach 175 ccm sprzedawały się doskonale. Model MD1 wprowadzony w 1923 roku w typach standard i damka w cenie odpowiednio 1425 Fr i 1500 Fr robił furorę. Następne modele MD2 i D1 także z silnikami 175 ccm były kolejnym sukcesem. Wspólnicy zaczęli się zastanawiać, czy równie dobrze sprzedawałyby się jednoślady z większymi silnikami i z większym zyskiem. Zdecydowali, że nie uruchomią produkcji takich pojazdów w ramach Motobécane, ale założą spółkę córkę Motoconfort. W ten sposób zabezpieczają się przed ewentualną porażką handlową nie narażając marki Motobécane na utratę wizerunku. Dzieje się to w roku 1925, kiedy zapada decyzja o powołaniu nowej spółki, a już w 1926 roku trafia do sprzedaży pod nową marką prezentowany w tym artykule dwusuwowy model MC1, 308 ccm pozostający w produkcji do 1927 roku. W 1928 roku napęd pasowy zastępuje łańcuch, a model otrzymuje oznaczenie F 308. Gdy w właściciele przedsięwzięcia uzyskują pewność, że motocykle Motoconfort z silnikami 308 ccm sprzedają się równie doskonale jak mniejsze maszyny marki Motobécane, od końca 1927 roku sprzedają pojazdy z silnikami 308 ccm pod obiema markami. Pojazdy dalej rosną, otrzymują czterosuwowe silniki, a największe modele mają pojemność pół litra.

Komentarze do tego posta są wyłączone.

stat4u