Pierwszy motocykl marki BMW o przeznaczeniu terenowo szosowym. Model wprowadzony na rynek w 1981 roku i praktycznie natychmiast -za sprawą francuskiego kierowcy Huberta Auriola, który w tym samym roku na tym jednośladzie zwyciężył Rajd Dakar- okrzyknięty został najlepszym pojazdem tej klasy. Auriol powtórzył swój sukces w 1983 roku, a zaraz po nim kolejno w 1984 i 1985 roku Dakar z pierwszą lokatą tym samym modelem ukończył Gaston Rahier. Te zwycięstwa, wysoka jakość oraz niebywała niezawodność modelu ugruntowały jego pozycję, a firma BMW na bazie osiągniętego sukcesu rozpoczęła produkcję następców R80 G/S o coraz to większej pojemności skokowej silnika, która w 2004 roku w modelu R1200 GS sięgnęła 117o ccm !!!

Prezentowany tutaj R80 G/S ma jak na ten model wyjątkowo niewielki przebieg 80 tysięcy kilometrów. Te długowieczne motocykle spotykane są nierzadko z bezawaryjnymi przebiegami przekraczającymi 200000 km, co wróży temu jednośladowi jeszcze wieloletnią eksploatację. Motocykl nie miał dotąd żadnej interwencji w układzie napędowym. Jest sprawny technicznie, zarejestrowany i niezawodny w eksploatacji.

To ostatni model typu G/S. Jego następca wprowadzony w 1987 roku o oznaczeniu R80 GS (bez „/” w nazwie) różnił się przede wszystkim zawieszeniem tylnego koła, któremu nadano nazwę Paralever.

Komentarze do tego posta są wyłączone.

stat4u