Ten samochód zyskał sławę dzięki silnikowi zaprojektowanemu przez doskonałego konstruktora, kierowcę wyścigowego – Barona Alexandera von Falkenhausen, człowieka – historię. Mówiono, że za co się zabrał obracało się w złoto. Zaczynał od sportu zwanego hill climb – czyli wspinaczki w górę (zobaczcie filmy poniżej). Zapragnął połączyć sport z pracą konstruktora i związał się z firmą BMW. Zaprojektował silnik M10 – czterocylindrowy, rzędowy. Zamówiono u niego projekt 1300 ccm – przewidywał, że to za mało dla samochodu. Zrobił taki kadłub, by mógł być bazą także dla silników większych. Był… Rozwiercano cylindry aż do 2 litrów!!! W BMW 1600-2 produkowanym od 1966 roku do 1975 silnik ma 1573 ccm. Wykręca przy 5700 rpm moc 63 kW czyli 85 KM i rozpędaz auto do 160 km/h. Ten model wyprodukowano w ilości ponad ćwierć miliona egzemplarzy, a dzięki pięknej sylwetce i doskonałemu prowadzeniu do dzisiaj można go spotkać wśród entuzjastów youngtimer’ów.

Komentarze do tego posta są wyłączone.

stat4u