Zundapp K500

K500 pochodzi z wysypu modeli roku 1933. To był niesamowicie bogaty ofertowo rok dla marki Zündapp. Można śmiało stwierdzić, że rok 1933 zdecydował o sławie firmy i jej produktów. Projektowanie Zündapp’ów z silnikami typu boxer rozpoczęto w 1931 roku w oparciu o wiedzę dwóch wspaniałych dopiero co zatrudnionych konstruktorów – braci Richarda i Xavera Küchen. Pierwsze egzemplarze były gotowe w 1932 roku, niemniej przed wprowadzeniem ich do sprzedaży postanowiono poddać je długotrwałym testom wytrzymałościowym. Efektem prac projektowych i testowych było jednoczesne zaoferowanie na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie w 1933 roku:
-dwucylindrowych dolnozaworowych boxerów: K400 (398 ccm, 10 KM) i K500 (498 ccm, w raz z rozwojem produkcji moc wzrastała od 12,5 KM – poprzez 15 KM [1936] do 16 KM [1939]),
-czterocylindrowych dolnozaworowych boxerów: K600 (598 ccm, 15 KM) i K800 (791 ccm, od 20 [1934] do 22 KM)
-i jednocylindrowych dwusetek: czterosuwowej OK200 (198 ccm, 8,5 KM) i dwusuwowej K200 (198 ccm, 6,5 KM).

Komentarze do tego posta są wyłączone.

stat4u