Motocykl Ariel Sloper produkowany był w trzech typach: SB – z silnikiem sv 557 cm³, 13 KM, 105 km/h (1931-1932) cena 52,-£, SF – z silnikiem ohv 498 cm³, 18 KM, 125 km/h (1931) 55,- £ i SG – z czterozaworowym silnikiem ohv 498 cm³, 25 KM, 145 km/h (1931-1932) cena 60,-£. W 1932 roku, gdy zaprzestano produkcji typu SF, motocykl typ SG potaniał i sprzedawano go w cenie 55,- £.
Zamiast własnego opisu budowy pojazdu zacytuję Wam „Zajmujące szczegóły” z polskiego wydania prospektu z 1931 roku (Drukiem Artura Goldmana, Lwów, ul. Sykstuska L. 19) w części opisującej modele typu S. Oprócz typu rozrządu, pojemności i ilości zaworów, wszystkie pozostałe dane dla typów SB, SF i SG są identyczne:
„Silnik
500 cc., zawory z góry sterowane O.H.V. Wiercenie 86,4 m/m, Skok 85 m/m. Pojemność 490 cc. Silnik wysoko obrotowy, specjalnie zbudowany do szybkiej jazdy. Głowica z czterema wentylami i dwoma rurami wydmuchowemi do odejmowania. Wentyle ssące smarowane automatycznie z karteru osobnym przewodem. Podwójne sprężyny wentylowe. Komory wentylowe polerowane. Cały rozrząd i dźwignie zaworów zamknięte szczelną pokrywą. Głowica łącznika korbowego na podwójnych łożyskach wałkowych. Łożyska kulkowe na wale silnika. Tłok aluminiowy. Amortyzator na wale korbowym.
Oliwienie
Obiegowe systemu samochodowego „Dry Sump” tzw. suchy karter. – Dwie pompki: tłocząca i ssąca. W kole rozpędowem umieszczony specjalny centryfugalny oczyszczacz oliwy, który dokładnie opisujemy osobno. (Proszę zobaczyć rysunek z opisem – uwaga autora) Zbiornik na oliwę, umieszczony pod siodełkiem. Na zbiorniku benzynowym umieszczony zegar typu samochodowego wskazujący ciśnienie oliwy.”