Dzień 24 października 1929 znany jako Czarny czwartek, kiedy gwałtownie spadły ceny akcji na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (ang. New York Stock Exchange) przyjmuje się umownie jako początek Wielkiego kryzysu. Producenci luksusowych motocykli: BMW, NSU, Wanderer i wielu innych borykali się z poważnymi problemami, z których nie wszystkim udało się wydostać. Gwałtownie narastające bezrobocie i bankructwa nie dotknęły jednak Zündapp’a, który cały czas miał zbyt na swoje produkty, nie przerywał produkcji i nie zwalniał pracowników.
Nie przerwał produkcji, ale sprzedaż nie była duża. Dlatego prezentowany Zündapp Rekord I, dziecko Wielkiego Kryzysu produkowane w latach 1930 i 1931 należy dzisiaj do rzadkości. Łatwiej jest obecnie spotkać wcześniejsze modele EM 250 czy Z 200 niż prezentowanego na zdjęciach Rekorda.