Zakłady Metalowe Dezamet Nowa Dęba miały zająć się opracowaniem nowoczesnego, ekonomicznego w eksploatacji silnika motorowerowego (ochrzczono go jako typ 027), a Romet karoserii o dwumiejscowej nowoczesnej sylwetce, ergonomicznej i funkcjonalnej (skoro był już Ogar, niech nowy jednoślad nosi nazwę Chart!). Mierzono wysoko, projektowany jednoślad miał być lepszy niż znane i uznane na naszym rynku za jakość i parametry Jawy i Simsony. Po raz pierwszy pracownicy OBRPJ w Bydgoszczy usłyszeli, że nie muszą trzymać się w założeniach konstrukcyjnych istniejących i dostępnych elementów składowych, że mają prawo – a nawet obowiązek – wznieść się ponad utarte w produkcji standardy i zaprojektować w końcu coś nowoczesnego i sensownego. Trudno oprzeć się wrażeniu, że prowadząc prace konstrukcyjne wzorowano się na MZ ETZ. Wystarczy zwrócić uwagę na linię pojazdu w szczególności zbiornika i kanapy, na sposób osadzenia jednostki napędowej i kształt układu wydechowego, na amortyzatory przednie i tylne oraz na osłony boczne i osprzęt kierownicy by dostrzec ducha ETZ. Do tego dopracowano nowocześnie ukształtowane błotniki, dobrano kolorystykę i grafikę nalepek harmonizującą jednoślad. Prototyp zachwycał, zatem snuto imponujące plany:
-w IV kwartale 1987 wprowadzić na rynek serię informacyjną 3,5 tys. szt.
-w 1988 roku wyprodukować minimum 15 tys. szt.
-od 1989 roku produkować min. 40 tys. szt. Rocznie stale zwiększając produkcję



Komentarze do tego posta są wyłączone.

stat4u