Ciekawostka: W tym modelu jest bardzo mało miejsca na stopę między podnóżkiem i dźwignią zmiany biegów. Mój but musiałem wręcz wciskać w szparę, a to niewygodne, lepiej szło piętą. Zdecydowałem się jednak na inne ułożenie dźwigni. Podnieśliśmy ją o dwa zęby na wielowpuście, but się już mieścił, ale dla redukcji biegu należało unieść nogę z podnóżka. Nie ma dobrego rozwiązania. Odsunięcie podnóżka do tyłu rodzi kolizję pięty z koperkiem. Niewygodne jest wówczas ułożenie stopy podczas jazdy. Sensownie było by zamontować dłuższą dźwignię zmiany biegów. Ale to znowu jest nieoryginalnym rozwiązaniem. W DKW NZ 350 pod podnóżkiem jest rura wydechowa, a nie tłumik. Jest zatem więcej miejsca na swobodne ułożenie stopy, nie ma problemu zmiany biegów. W Jupiterze zastosowano dźwignię dwustronnego działania: palcami i piętą. Kopak był składany. Planety 3, 4 i 5 otrzymały także składany kopak, skończył się opisywany przeze mnie problem. Zachęcam do przeglądnięcia Internetu, zobaczcie jak wiele różnych przeróbek robili i robią motocykliści, by ułatwić sobie sterowanie skrzynią biegów. Oryginalne rozwiązanie takie jak w naszym filmie jest obecnie rzadkością, można się zatem pomęczyć ze zmianą biegów dla dobra historii modelu.
mar 25th by OldtimerbazaRSDodaj komentarz
Musisz być zalogowanym, aby móc dodawać komentarze.
Menu
OldtimerbazaR TV
- Filmy premierowe
- Filmy o motocyklach
- OldtimerbazaR TechnikA
- Stunt i OldtimerbazaR
- Filmy o samochodach
- Filmy o militariach
- PARKING
- Piotr Kawałek poleca