Duch DKW w Polsce jest zauważalny do dziś. Niezwykle udany model RT 125 zaprojektowany i dopracowany przez Hemana Webera, a wprowadzony na rynek w 1939 roku stał się wzorem dla naszej powojennej jednośladowej motoryzacji. Miał on różne polskie wcielenia: Sokół M01, SHL M02, WFM i WSK – w różnych wersjach – produkowane były przez wiele lat, bo aż do 1985 roku. Ale nie musimy się zanadto wstydzić. Ten niezwykle udany: lekki, niezawodny, wytrzymały, prosty w produkcji i obsłudze, o dobrych osiągach jednoślad – był kopiowany nagminnie nie tylko w Europie, ale i za oceanem. Tak…, nawet Harley-Davidson w 1948 roku nie oparł się pokusie wprowadzenia do sprzedaży niezawodnego modelu S, który w cenie 325 USD doskonale się sprzedawał, a kupowali go zwłaszcza ludzie młodzi. Model S utrzymano w sprzedaży aż do połowy lat pięćdziesiątych! Warto wspomnieć jeszcze o innych marki – klony RT 125: lustrzana BSA Bantam, IFA RT 125, Morini Turismo 2T, Moskwa M1A. Nie było w historii motoryzacji marki, która byłaby częściej kopiowana niż DKW !!!

Film o DKW RT 125/2a już wkrótce

Komentarze do tego posta są wyłączone.

stat4u